SAP Business One

SAP Business One

Áttekintés

Az SAP Business One rendszert elsősorban kis- és középvállalatoknak ajánljuk. Áttekinthető, logikus funkciói lefedik a hazai vállalkozások igényeinek nagy részét.

Mivel nincs két egyforma cég, nincs két egyforma rendszer sem. Minden üzemelő SAP Business One rendszer különbözik egy kicsit a többitől. A rendszer rugalmasságát jól érzékelteti, hogy ma már világszerte több tízezer cég használja a szoftver valamely egyedileg testreszabott változatát.

Az SAP Business One nagy előnye, hogy a rugalmassága könnyű karbantarthatósággal párosul; az egyes rendszerek egyedi megoldásai minden esetben egyszerűen supportálhatóak.

SAP Business One

Előnyök

  • A rendszer lefúrás gombokkal segíti az egyes adatok további részletezését.
  • Rugalmassága és alakíthatósága fejlesztési eszközök nélkül is gyors testre szabást tesz lehetővé minden felhasználó számára.
  • Beépített eszközeivel versenytárasaihoz képest gyorsabb és költséghatékonyabb bevezetést tesz lehetővé úgy, hogy a rendszer stabilitása semmit sem változik.
  • Újabb funkciók fejlesztése esetén a már meglévő funkciók változatlanok maradnak, ami a hagyományos rendszerekkel szemben gyorsítja a fejlesztést, egyszerűbbé teszi a napi munkát.
  • Az adatbázis struktúra különböző mezőtípusokkal rugalmasan alakítható. A rendszer bármelyik eleméhez, adattáblájához egyszerű eszközökkel hozzáadható újabb adattípus.
  • Teljes körű naplózással a bevitt adtok változásai könnyen nyomon követhetők.
  • Engedélyeztetési és figyelmeztetés folyamatokkal a nem kívánt kivételes események kivédhetők és arról az illetékesek tájékoztathatók.
  • Több beépített lekérdező segítségével egyéni lekérdezések végezhetőek bármiféle programozó tudás nélkül.
  • A bizonylatképek tetszőlegesen testre szabhatóak.
  • A rendszer használata gyorsan megtanulható, mivel a beviteli felületek azonos logikával működnek, felépítésük konzekvens.
  • A rendszer többnyelvű felhasználói felülettel rendelkezik
  • Több ország specifikus működés
SAP Business One

Funkcionalitás

  • Az értékesítés az ajánlattételtől, a rendelésen, szállításon át a számlázásig viszi végig a folyamatot a komissiózás csomagolás funkciókon keresztül. Természetesen bármelyik lépés itt is – mint a rendszer más részein – kihagyható, ha az ügymenet megkívánja.
  • A beszerzés a beszerzési ajánlatkéréstől a megrendelőn át az árubeérkezés számlázásig teljes körűen fedi az árubeszerzés vagy igénybe vett szolgáltatás útját. Egyformán kezelhető a külföldi és a belföldi beérkezés, valamint az árut utólag terhelő egyéb költségek is.
  • Az üzleti lehetőség funkció klasszikus értékesítői munka mindennapi segítője. Az egyes ügyfélkapcsolati lépéskehez külső és belső bizonylatok csatolhatók, az emlékeztetők segítségével pedig egyetlen üzleti lehetőség sem veszik el a napi munkában.
  • A készlettranzakciók fejezetben van lehetőség a leltározásra, a cikkekhez kapcsolódó üzleti partner katalógus számok használatára, készlet áttárolásra, valamint egyéb készlet kivezetésre vagy bevételezésre.
  • Az üzleti partner fejezetben érhetjük el az ügyfelek adatait, kapcsolódó tárgyaló partnereit, szállítási vagy számlázási címeit, egyenlegeket, illetve nyitott rendelésit, szállításai. Az ügyfélhez kapcsolódó szerződéseket és más bizonylatokat is innen érhetjük el a leggyorsabban. A tevékenység kezelés segítségével megtervezhetjük az ügyféllel kapcsolatos eseményeket, amelyek lehetnek telefonhívások, megbeszélések, jegyzetek vagy feladatok.
  • A bank funkció segítségével kezelhetünk mindenféle pénzügyi tranzakciót. Itt futnak össze a bejövő és kimenő számlák készpénzes és utalásos teljesítési is. Lehetőség van a pénztárak és bankkivonatok teljes körű feldolgozására is. Az ügyfelek folyószámla kezeléséhez kapcsolódó feladatok is itt kezelhetőek a leggyorsabban.
  • A pénzügy funkcióban találjuk a könyvelési és pénzügyi adatainkat. A különböző pénzügyi analitikák feladásai is itt futnak össze. Átvezetésekre egyéb főkönyvi átvezetésekre is itt lesz lehetőségünk. Könyvelőknek nagy segítéség lehet az előre megadott időpontokban lefutó könyvelési lépés (például elhatárolások kezelésére). Itt lehet lekérni továbbá a főkönyvi kartonokat és a forgalmi adóhoz kapcsolódó riportokat.
  • A gyártás fejezetben tudunk különböző darabjegyzékeket – receptúrákat, vagy szetteket – kezelni. A szét- és összeszerelésekhez gyártási utasítások hozhatók létre, amelyek igény szerint automatikus készletmozgást is végezhetnek. A gyártási folyamatok jól nyomon követhetők az egyes gyártási fázisokban.
  • Az anyagszükséglet tervezés az értékesítési, gyártási vagy készletezési anyagszükséglet tervezését segíti. A megadott prognózisok segítségével a tapasztalatból ismert, de még napi szinten nem látott hatások is figyelembe vehetők. Segítségével létrehozhatunk olyan bizonylatokat, melyek segítségével a gyártási vagy kereskedelmi készletek optimálisan állnak rendelkezésre.
  • Az emberi erőforrás modul segítségével a dolgozóink bér, munkaügyi és egyéb adatai tarthatók karban gyorsan és egyszerűen. Egyszerű eszközök segítségével kézben tarthatók a munkakörökhöz szükséges jogosultságok érvényességei.
  • A szolgáltatás és szerviz modul egyszerű és hatékony hibabejelentéssel, munkalapkezeléssel és feladatkiosztással segíti a munkát. Ugyanitt kezelhetők a partnerek szerviz szerződései, illetve a nálunk vásárolt és idegen berendezés törzslapok is.
SAP Business One

Kiegészítéseink

Általános célú kiegészítők

  • Banki kapcsolat-adatok átadása bank terminálnak
  • ABEV (ANYK) kapcsolat. Áfa bevallás paraméterezhető összeköttetése a megfelelő nyomtatvánnyal. A SAP rugalmas kódrendszerére tekintettel standard kódokra ajánlással és bővítési lehetőséggel.
  • Az SAP Business One rendszer az Abszolút add-ons megfelelő kiegészítésével megkapta a “Könyvvizsgáló barát szoftver” címet. A Magyar Könyvizsgálói Kamara által kiadott szoftverhez létesít kapcsolatot a kiegészítésből
  • Árfolyam letöltés, a nemzeti bank aktuális árfolyam táblája kerül letöltésre és a rendszerben aktualizálásra.
  • v1.2
  • Előre definiált – általános célú – nyomtatvány és lekérdezések (pl.: hazai formátumú főkönyvi kivonat, könyvelési változások, napi szállítási összesítők, stb.)

Iparági megoldások

  • EDI kapcsolat. A legismertebb áruházi partnerekkel elektronikus rendelés fogadás automatikus feldolgozással és a kijelölt felhasználónak üzenetküldéssel
  • Minőségbiztosítási rendszer. Gyártáshoz kapcsolódó funkciók kibővítése projektkövetési rendszerrel. Több lépcsős folyamat esetén segíti az egyes lépések követését, hasonló folyamtok egymásból való klónozását.
  • Szortiment kezelés, konfekció ipari logisztikai folyamatok kezelése a komplett méretválaszték és az egyedi készletkezelés egyidejű megoldására
  • Élelmiszeripari készletkezelés. Lejárati idők kezelése saját és viszonteladói érékesítés támogatásához.